Get Adobe Flash player

Regulamin-rekrutacji – Licea Włocławek

                                                                                                                 

Priorytet FEKP.08.00  Działanie FEKP.08.13  

                  ,, Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy I ETAP”

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich

dla Kujaw i Pomorza 2021- 2027

 

REGULAMIN  REKRUTACJI  DO  PROJEKTU

                ,, Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy I ETAP”

1

Informacje o projekcie

 

  1. Projekt ,, Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy I ETAP” realizowany jest przez Gmina Miasto Włocławek w partnerstwie z  firmą PANACEUM-OMEGA M.J. Wyborska ze środków Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 w ramach Działania FEKP.08.13.
  2. Projekt obejmuje swoim zasięgiem 788 uczniów  z 5 liceów ogólnokształcących  z terenu Gmina Miasto Włocławek oraz 85 nauczycieli tych szkół.
  3. Celem projektu jest podniesienie jakości i efektywności kształcenia ogólnego na poziomie średnim u 788 uczniów/uczennic poprzez wsparcie dla ucz. przyczyniające się do wyrównywania szans edukacyjnych, zwiększenie dostępności i włączenia społecznego a także wsparcie dla 85 n-li dające podniesienie jakości kształcenia poprzez podnoszenie kompetencji oraz wsparcie dla szkół 5 LO Gminy Miasto Włocławek przyczyniające się do podniesienia efektywności kształcenia ogólnego poprzez poprawę jakości warunków kształcenia do 30.06.2026.          

2

Działania realizowane w ramach projektu

 1.Zajęcia z KK dla ucz.:

a) zaj. dydaktyczno– wyrówncze.: matem. , fizyka, biologia, chemia , geografia, j angielski

b) zaj. rozwijające uzdolnienia : matemat. fizyka, biologia, chemia, geografia, j. angielski ,francuski, niemiecki, włoski , TIK, IT, 3D, zajęcia z zielonej energii.

Projekt uwzględnia tematykę związaną ze współczesnymi wyzwaniami edukacyjnymi , zajęcia w tym obszarze tematycznym:

  • działania prozdrowotne, w tym układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej – będzie realizowany w ramach zajęć: biologii
  • higiena cyfrowa, w tym w kontekście użytkowania smartfonów – będzie realizowany w ramach zajęć: TIK, IT
  • wiedza o klimacie, w tym możliwości zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska -w ramach zajęć z zielonej energii ,biologii

Przy wspieraniu kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy ,,DigComp”. Prowadzenie zajęć będzie odbywało się w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD- universal learning desing)

Zajęcia specjalistyczne

a) zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

b) terapia pedagogiczna

c) TUS- umiejętność radzenia sobie ze stresem, trudnymi emocjami, brakiem motywacji.

Uczniowie ze słabymi wynikami w nauce

d) indywidualne zajęcia logopedyczne

e) zajęcia z psychologiem/pedagogiem

f) zajęcia rozwijające zdolność uczenia się

Doradztwo edukacyjno -zawodowe indywidualne dla wszystkich ucz. objętych projektem.

Zajęcia mają na celu zniwelowanie zaburzeń i deficytów oraz wspomaganie rozwoju ucz.,rozwijanie ich uzdolnień, ukierunkowanie dalszej ścieżki edukacyjno-zawod. ułatwienie

odnalezienia się w przyszłości na rynku pracy .Jeden uczeń może brać udział w kilku formach wsparcia.

  1. Staże. W ramach zadania wsparciem zostanie objętych 58 uczniów. Staż będzie realizowany na podstawie programu opracowanego przez n-la oraz dyrektora szkoły

we współpracy z podmiotem przyjmującym ucznia na staż, który będzie zawierał informacje o planowanych do osiągnięcia efektach uczenia się. Staże odbywać się będą na terenie woj. kujawsko-pomorskiego.

  1. Zakup pomocy dydaktycznych , materiałów dla uczniów oraz doposażenie pracowni.
  2. Wsparcie dla 85 nauczycieli ( 5 LO). W ramach zadania zaplanowano szkolenia:
  3. Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” -podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych- 50 nauczycieli (po 10 z każdego LO)
  4. Praca z uczniem zdolnym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych na zajęciach” 25 nauczycieli ( po 5 n-li z każdego LO)
  5. Wykorzystanie multimediów na zajęciach lekcyjnych -10n-eli. (po 2 n-li z każdego LO) Wsparcie kadr będzie komplementarne z działaniami podejmowanymi z FERS i KPO. Wsparcie zaplanowane w projekcie jest uzupełnieniem szkół i placówek oraz nie obejmuje działań w tym zakresie( co do uczestników i form wsparcia) realizowanych poza projektem i finansowanych z innych źródeł.

 

Działania w projekcie kompleksowe (3 typy):

1a. podnoszenie kompetencji kluczowych (w tym cyfrowych, społecznych), społeczno-emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych lub związanych z zieloną lub cyfrową transformacją);

1c.edukacji włączającej, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych lub edukacyjnych (w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć rozwijających umiejętności uczenia się, zajęć dyd.-wyr., zajęć specjalistycznych (porad,warsztatów)Rozp. MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r.w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogiczną w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

1d. działania wynikające z wychowawczej lub wspierającej funkcji szkoły, lub profilaktyki problemów (m.in. edukacja prozdrowotna lub ekologiczna);

1e.doradz. edukacyjno-zawodowego ( opracowanie kwestionariusza zawod.)

2a i 2c wsparcie dla przedstawicieli kadry kształcenia ogólnego ( szkolenia/kursy)

3b.poprawę jakości warunków kształcenia ( doposażenie szkół )

Realizacja projektu będzie zgodna ze ,,Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027″,m.in. w zakresie standardu:

-architektonicznego -budynki, w których będą się odbywały zajęcia/ szkolenia projektowe

wyposażone są w podjazdy, pętle indukcyjne oraz elementy ułatwiające orientację w budynku

-cyfrowego- strona internetowa jest zgodna ze standardem WCAG 2.1, wszystkie wytworzone dokumenty będą dostępne tj. zgodne z ww. standardami(m.in. tekst będzie wyrównany do lewej,czcionki bezszyfrowe, każde zdjęcie/grafika będzie posiadało tekst alternatywny)

-informacja o projekcie -materiały informacyjne o projekcie(np. plakaty), dokumenty rekrutacyjne,będą przygotowane w sposób dostępny i będą( oprócz wersji papierowej) udostępnione również w wersji elektronicznej, zapewnione zostaną co najmniej dwa kanały komunikacji na linii beneficjent uczestnik/czka projektu( telefon, e-mail, spotkania osobiste/online).

Barier równościowych wśród kobiet i mężczyzn w szkołach nie zdefiniowano. Mimo to zaplanowano działania zapewniające przestrzeganie zasady równości kobiet i mężczyzn, tak aby na każdym etapie realizacji projektu nie wystąpiły bariery równościowe: formułowanie niestereotypowych informacji, materiałów i działań, rekrutacja do projektu będzie prowadzona różnymi kanałami z poszanowaniem zasady równości kobiet i mężczyzn, szkolenia dla nauczycieli będą pozwalały na godzenie życia zawodowego i prywatnego uczestników projektu, tematyka równościowa zostanie włączona do zajęć/ szkoleń. Podział na K i M we wniosku odzwierciedla udział K i M wśród uczniów w szkołach oraz aktualną strukturę zatrudnienia nauczycieli. Pomiar kompetencji wg IV etapów. Wsparcie zaplanowane w projekcie jest uzupełnieniem przedsięwzięć szkół lub placówek oraz nie obejmuje działań w tym samym zakresie (co do uczestników i form wsparcia) realizowanych poza projektem i finansowanych z innych źródeł.

3

Beneficjenci projektu

 

Projekt jest skierowany dla 788 ucz. (K 552 i M 236)uczących się w I LO, II LO, III LO, IV LO, V LO oraz 85 n-li tych LO i 5 tych szkół ( 5 LO) jst Gmina Miasto Włocławek .

Projekt jest odpowiedzią na problemy z jakimi spotykają się uczniowie i nauczyciele z LO we Włocławku.

4

Rekrutacja do projektu

 

Rekrutacja do projektu odbędzie się w poszczególnych szkołach objętych wsparciem. Rekrutacja będzie prowadzona w tym samym czasie w 5 LO , objętych wsparciem

projektowym tj.I LO, II LO, III LO, IV LO, VLO ( termin wrzesień 2024 , wrzesień 2025, uzupełniająca w razie potrzeby na bieżąco w trakcie projektu ). Informacje o rekrutacji na stronie internetowej Wnioskodawcy oraz stronach szkół lub na tablicach ogłoszeń w LO biorących udział w projekcie Informację zgodna z wytycznymi w tym RODO.

Za rekrutację w szkołach odpowiada SZKOLNY OPIEKUN PROJEKTU ( SOP ) i KIEROWNIK PROJEKTU. W każdej szkole zostanie zorganizowane spotkanie rekrutacyjne, w trakcie którego zostanie omówiona zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Każdy uczeń zainteresowany udziałem w projekcie będzie mógł przyjść na spotkanie rekrutacyjne. Dokumenty rekrutacyjne będą dostępne na spotkaniach rekrutacyjnych ionline. Uczniowie biorący udział w spotkaniach rekrutacyjnych dowiedzą się jakie formy wsparcia oraz zadania zostały przewidziane w projekcie. Utworzona zostanie lista uczestników projektu oraz lista rezerwowa ( zależności od potrzeb).

Kryteria rekrutacji:

  1. Kryteria kwalifikacyjne do projektu:

– osoby mieszkające w rozumieniu Kodeksu cywilnego lub pracujące lub uczące się na terenie województwa kujawsko-pomorskiego:

a) uczniowie z danej szkoły – zaświadczenie ze szkoły/placówki objętej wsparciem

b) nauczyciele – zaświadczenie o zatrudnieniu na zajęcia dla uczniów: dyrektorzy szkół dokonają wyboru uczestników projektu

      2.  na poszczególne zajęcia, w szczególności na podstawie informacji uzyskanych od wychowawców, nauczycieli, specjalistów prowadzących zajęcia z uczniami

      3. szkolenia dla n-li – na podstawie opinii dyrektora

Projekt będzie realizowany zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Projekt będzie uwzględniał takie działania jak:

– oszczędne gospodarowanie zasobami (energia elektryczna, woda, itp.),

– stosowanie do wydruku papieru pochodzącego z recyklingu,

– racjonalne gospodarowanie zasobami w ramach działań administracyjnych (np. udostępnianie dokumentów online zamiast wydruk).

Kryterium z zasadą zrównoważonego rozwoju spełnione

Na zajęciach przekazywanie będą uczniom informacje jak oszczędzać prąd, papier, itp. zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju

5

  1. Udzielania wsparcia zaprzestaje się, gdy UP:
  • Zaprzestał uczęszczania do danej szkoły,
  • Zrezygnował/-a ze wsparcia z przyczyn osobistych lub zdrowotnych.

 

  1. Szkolni Opiekunowie Projektu informują Kierownika, a ten zobowiązany jest poinformować organizatora projektu o zaistnieniu okoliczności opisanych w ust. 1 pkt 1-2 nie później niż pięć dni roboczych od ich zaistnienia.

6

Uczeń lub jego rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do udzielania organizatorowi projektu informacji służących monitorowaniu projektu, także innym instytucjom w celu monitoringu i ewaluacji .

 

Zatwierdzono: