Get Adobe Flash player

Podniesienie kompetencji kluczowych w nauczaniu na etapie szkoły podstawowej

Priorytet FEKP.08.00  Działanie FEKP.08.27

,, Podniesienie kompetencji kluczowych w nauczaniu na etapie szkoły podstawowej”

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021- 2027

Działania realizowane w ramach projektu

 

1.Zajęcia z KK dla ucz.:

  1. a) zajęcia dydaktyczno– wyrównawcze: matematyka, język angielski, niemiecki, przedmioty przyrodnicze
  2. b) zajęcia rozwijające uzdolnienia : matematyka, język angielski, przedmioty przyrodnicze, zajęcia teatralno- taneczno- literackie(ekspresja kulturalna)

W ramach KK zaplanowano także : świadomość i ekspresję kulturalną , docenianie twórczego

wyrażania doświadczeń, uczuć oraz idei za pomocą rozmaitych środków wyrazu, m.in. literatury, sztuk teatralnych lub wizualnych. chęć pielęgnowania zdolności estetycznych poprzez wyrażanie siebie środkami artystycznymi, poprzez z. rozwijające umiejętności taneczne, umiejętność pisania różnych form wypowiedzi, umiejętności teatralne, umiejętność dyskusji na temat literatury i poezji

 c)TIK- nauka kodowania i programowania, robotyka; praktyczne posługiwanie się prog. użytkowymi, IT na zajęciach  matematyczno-przyrodniczych .

 Zaplanowano wsparcie z zakresu edukacji prozdrowotnej ( w tym działania prozdrowotne, układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej; higiena cyfrowa w kontekście użytkowania smartfonów) i ekologicznej( w tym wiedza o klimacie, w tym możliwość zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska).

Przy wspieraniu kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy ,,DigComp” Prowadzenie zajęć będzie odbywało się w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu.                                                       

2.Zajęcia specjalistyczne dla uczniów; wszystkie zajęcia w ramach zad.1. realizowane zgodnie z Rozp. MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy pp w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

  1. a) korekcyjno-kompensacyjne
  2. b) logopedyczne
  3. c) terapia pedagogiczna
  4. d) zajęcia rozwijające zdolność uczenia się
  5. e) zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
  6. Doradztwo edukacyjno -zawodowe. Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów dotyczy realizacji działań z zakresu doradztwa zawodowego związanego z wyborem dalszych kierunków kształcenia oraz uwzględnieniem aktualnych potrzeb rynku pracy oraz

Doradztwo edukacyjno-zawodowe na każdym poziomie edukacyjnym będzie uwzględniać

perspektywę płci i przeciwdziałanie dyskryminacji płci, w tym stereotypom (np. zawody utożsamiane z płcią) w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz będzie wspierać wybór kariery w obszarze STEM, w tym przez kobiety.

Zaplanowano wsparcie z zakresu edukacji prozdrowotnej (w tym działania prozdrowotne, układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej; higiena cyfrowa w kontekście użytkowania smartfonów) i ekologicznej (w tym wiedza o klimacie, w tym możliwość zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska.

Ww tematyka będzie realizowana podczas następujących zajęć:

  • obszar tematyczny: działania prozdrowotne, w tym układanie zbilansowanej diety,

zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej – będzie realizowany w ramach zajęć: przedmioty przyrodnicze.

  • obszar tematyczny: higiena cyfrowa, w tym w kontekście użytkowania smartfonów będzie

realizowany w ramach zajęć: TIK , praktyczne posługiwanie się programami użytkowymi, IT na zajęciach mat. -przyrod.

  • obszar tematyczny: wiedza o klimacie, w tym możliwości zmiany indywidualnych

zachowań w celu ochrony środowiska – będzie realizowany w ramach zajęć: przedmioty

przyrodnicze.

  1. Warsztaty Astronomii Kosmicznej i Fizyki Kosmosu dla 8 ucz. rozwijające ich zainteresowania(PSP Mysłakówko).

Podczas warsztatów uczniowie poznają odpowiedzi na wiele pytań: co to jest fala? jakie

właściwości ma ruch falowy? jakie są potrzebne wielkości fizyczne, żeby opisać cechy różnych fal?

  1. Zaplanowano zakup doposażenia i pomocy dydaktycznych:
  2. a) dla PSP Tłuchowo za kwotę: 306 435,94 zł
  3. b) dla PSP Mysłakówko za kwotę: 166 009,08 zł
  4. Podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej poprzez szkolenia:
  5. a) Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” -podniesienie kompetencji

nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych- 15 n-eli

  1. b) Praca z uczniem zdolnym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych na zajęciach” 15 n-eli
  2. c) Kompetencje wychowawcze – mediacja na linii nauczyciel-rodzic, nauczyciel –

agresywny uczeń,; motywacja uczniów („pokolenia telefonów”), radzenie sobie ze stresem-15 n-eli.

 

Grupy docelowe

Uczestnikami projektu będą: 280 uczniów ( K 135 i M 145 ) i 44 n-li tych SP( 42K i 2M) dla których organem prowadzącym jest  Gmina Tłuchowo.

Cele Projektu

Celem jest podniesienie jakości i efektywności kształcenia ogólnego u 280 ucz, poprzez

wsparcie dla ucz. przyczyniające się do wyrównywania szans edukacyjnych, zwiększenie

dostępności i włączenia społecznego a także wsparcie dla 44 n-li dające podniesienie jakości

kształcenia poprzez podnoszenie kompetencji oraz wsparcie dla 2 szkół podstawowych w Gminie Tłuchowo przyczyniające się do podniesienia efektywności kształcenia ogólnego poprzez poprawę jakości warunków kształcenia do 31.12. 2026.

Rezultaty projektu

  1. Nabycie przez uczniów kwalifikacji / kompetencji/ umiejętności po opuszczeniu programu.
  2. Uzyskanie kwalifikacji przez przedstawicieli kadry szkół po opuszczeniu programu.

Wartość Projektu: 1 817 223,62 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 1 544 640,07

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie