Get Adobe Flash player

Regulamin Rekrutacji – Szkoły Podstawowe Włocławek

Priorytet FEKP.08.00  Działanie FEKP.08.13  

                 ,, Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy II ETAP”

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021- 2027

REGULAMIN  REKRUTACJI  DO  PROJEKTU

,, Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy II ETAP”

 

1

Informacje o projekcie

 

    1. Projekt ,, Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy II ETAP” realizowany jest przez Gmina Miasto Włocławek w partnerstwie z  firmą PANACEUM-OMEGA M.J. Wyborska ze środków Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 w ramach Działania FEKP.08.13.
    2. Projekt skierowany jest dla 774 uczniów z 6 SP terenu Gmina Miasto Włocławek oraz 100 nauczycieli tych szkół.
    3. Celem projektu jest podniesienie jakości i efektywności kształcenia ogólnego na poziomie podstawowym u 774 uczniów/uczennic poprzez wsparcie dla uczniów przyczyniające się do wyrównywania szans edukacyjnych, zwiększenie dostępności i włączenia społecznego, a także wsparcie dla 100 n-li dające podniesienie jakości kształcenia poprzez podnoszenie kompetencji oraz wsparcie dla szkół 6 SP Gminy Miasto Włocławek przyczyniające się do podniesienia efektywności kształcenia ogólnego poprzez poprawę jakości warunków kształcenia do 30.06.2026.

 

2

Działania realizowane w ramach projektu

 

1, Zajęcia z KK dla ucz.:

a) zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze: matematyka, język angielski, przedmioty matematyczno – przyrodnicze

b) zajęcia rozwijające uzdolnienia : matematyka, język angielski, język niemiecki, przedmioty matematyczno-przyrodnicze,

c) TIK, nauka kodowania, koło teatralne

           Zaplanowano wsparcie z zakresu edukacji prozdrowotnej ( w tym działania prozdrowotne, układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej; higiena cyfrowa w kontekście użytkowania smartfonów) i ekologicznej (w tym wiedza o klimacie, w tym możliwość zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska). Przy wspieraniu kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy ,,DigComp”. Prowadzenie zajęć będzie odbywało się w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu(ULD- universal learning desing). Wszystkie zajęcia w ramach zad.1.będą realizowane zgodnie z Rozp. MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy pp w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

– działania prozdrowotne, w tym układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej – będzie realizowany w ramach zajęć: z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

-higiena cyfrowa, w tym w kontekście użytkowania smartfonów – będzie realizowany w ramach zajęć: TIK

-wiedza o klimacie, w tym możliwości zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska będzie realizowany w ramach zajęć: z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

2.Zajęcia specjalistyczne  dla uczniów:

a) korekcyjno-kompensacyjne

b) logopedyczne

c) terapia psychologiczna, terapia pedagogiczna

d) zajęcia rozwijające zdolność uczenia się

e) zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

 

3.Doradztwo edukacyjno -zawodowe dla uczniów dotyczy realizacji działań z zakresu doradztwa zawodowego związanego z wyborem dalszych kierunków kształcenia oraz uwzględnieniem aktualnych potrzeb rynku pracy” Doradztwo edukacyjno-zawodowe na każdym poziomie edukacyjnym będzie uwzględniać perspektywę płci i przeciwdziałanie dyskryminacji płci, w tym stereotypom (np. zawody utożsamiane z płcią) w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz będzie wspierać wybór kariery w obszarze STEM, w tym przez kobiety.

Zajęcia mają na celu zniwelowanie zaburzeń i deficytów oraz wspomaganie rozwoju uczniów.

4. Zaplanowano wsparcie dla 100 nauczycieli w formie szkolenia:

    • Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” -podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych- 50 n-eli
    • Praca z uczniem zdolnym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych na zajęciach” 25 n-eli
    • Nowoczesne metody i techniki pracy związane z wykorzystaniem nowoczesnych i innowacyjnych narzędzi edukacyjnych 25 n-eli.

Działania w projekcie:

1a. podnoszenie kompetencji kluczowych (w tym cyfrowych, społecznych), społeczno-emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych, kulturalnych lub związanych z zieloną lub cyfrową transformacją);

1c.edukacji włączającej, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych lub edukacyjnych (w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć rozwijających umiejętności uczenia się, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zajęć specjalistycznych (porad,warsztatów) Rozp. MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogiczną w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

1d. działania wynikające z wychowawczej lub wspierającej funkcji szkoły, lub profilaktyki problemów (m.in. edukacja prozdrowotna lub ekologiczna);

1e.doradztwo edukacyjno-zawodowe ,

 2a i 2c wsparcie dla przedstawicieli kadry kształcenia ogólnego ( szkolenia/kursy) 3b.poprawę jakości warunków kształcenia ( doposażenie szkół ).                                         Realizacja projektu będzie zgodna ze ,,Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027″, m.in. w zakresie standardu:

-architektonicznego -budynki, w których będą się odbywały zajęcia/ szkolenia projektowe wyposażone są w podjazdy, pętle indukcyjne oraz elementy ułatwiające orientację w budynku -cyfrowego- strona internetowa jest zgodna ze standardem WCAG 2.1, wszystkie wytworzone dokumenty będą dostępne tj. zgodne z ww. standardami(m.in. tekst będzie wyrównany do lewej, czcionki bezszyfrowe, każde zdjęcie/grafika będzie posiadało tekst alternatywny)

 -informacja o projekcie -materiały informacyjne o projekcie(np. plakaty), dokumenty rekrutacyjne, będą przygotowane w sposób dostępny i będą( oprócz wersji papierowej) udostępnione również w wersji elektronicznej, zapewnione zostaną co najmniej dwa kanały komunikacji na linii beneficjent uczestnik/czka projektu( telefon, e-mail,spotkania osobiste/online). Barier równościowych wśród kobiet i mężczyzn w szkołach nie zdefiniowano. Mimo to zaplanowano działania zapewniające przestrzeganie zasady równości kobiet i mężczyzn, tak aby na każdym etapie realizacji projektu nie wystąpiły bariery równościowe: formułowanie niestereotypowych informacji, materiałów i działań, rekrutacja do projektu będzie prowadzona różnymi kanałami z poszanowaniem zasady równości kobiet i mężczyzn, szkolenia dla nauczycieli będą pozwalały na godzenie życia zawodowego i prywatnego uczestników projektu, tematyka równościowa zostanie włączona do zajęć/ szkoleń. Podział na K i M we wniosku odzwierciedla udział K i M wśród uczniów w szkołach oraz aktualną strukturę zatrudnienia nauczycieli. Pomiar kompetencji wg IV etapów. Wsparcie zaplanowane w projekcie jest uzupełnieniem przedsięwzięć szkół lub placówek oraz nie obejmuje działań w tym samym zakresie (co do ucz. i form wsparcia) realizowanych poza projektem i finansowanych z innych źródeł.

3

Beneficjenci projektu 

Projekt jest skierowany dla 774 uczniów szkół podstawowych (380K i 394 M) uczących się w 6 SP oraz 100 n-li (80K i 20M) tych 6 szkół dla, których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek . Projekt jest odpowiedzią na problemy z jakimi spotykają się uczniowie i ich nauczyciele.

4

Rekrutacja do projektu

 

Rekrutacja do projektu odbędzie się w poszczególnych szkołach objętych wsparciem. Dokumentem, na podstawie którego zostanie stwierdzona kwalifikowalność podmiotu uprawniająca go do udziału w projekcie, tj.: wydruk z Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych. Rekrutacja będzie prowadzona w tym samym czasie w 6 SP, objętych wsparciem projektowym tj. 2SP 3SP 7SP 8SP 10SP 11SP ( termin wrzesień 2024 , wrzesień 2025, uzupełniająca w razie potrzeby na bieżąco w trakcie projektu ). Informacje o rekrutacji na stronie internetowej partnera oraz stronach szkół lub na tablicach ogłoszeń w SP biorących udział w projekcie. Informację zgodna z wytycznymi w tym RODO. Za rekrutację w szkołach odpowiada SZKOLNY OPIEKUN PROJEKTU ( SOP ) i KIEROWNIK PROJEKTU.  W każdej szkole zostanie zorganizowane spotkanie rekrutacyjne, w trakcie którego omówiona zostanie również zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Każdy uczeń zainteresowany udziałem w projekcie będzie mógł przyjść na spotkanie rekrutacyjne. Dokumenty rekrutacyjne będą dostępne na spotkaniach rekrutacyjnych i online. Uczniowie biorący udział w spotkaniach rekrutacyjnych dowiedzą się jakie formy wsparcia oraz zadania zostały przewidziane w projekcie. Utworzona zostanie lista uczestników projektu oraz lista rezerwowa w przypadku potrzeby jej utworzenia .

Kryteria rekrutacji:

  1. Kryteria kwalifikacyjne do projektu: – osoby mieszkające w rozumieniu Kodeksu cywilnego lub pracujące lub uczące się na terenie województwa kujawsko-pomorskiego:
  2. a) uczniowie z danej szkoły – zaświadczenie ze szkoły/placówki objętej wsparciem;
  3. b) nauczyciele – zaświadczenie o zatrudnieniu;
  4. Na zajęcia dla uczniów: Dyrektorzy szkół dokonają wyboru uczestników projektu na poszczególne zajęcia, w szczególności na podstawie informacji uzyskanych od wychowawców, nauczycieli, specjalistów prowadzących zajęcia z uczniami ;
  5. szkolenia dla n-li – na podstawie opinii dyrektora uzasadniającej potrzebę dla na-la .

 

 Projekt będzie realizowany zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Będzie uwzględniał takie działania jak:

– oszczędne gospodarowanie zasobami (energia elektryczna, woda, itp.),

– stosowanie do wydruku papieru pochodzącego z recyklingu,

– racjonalne gospodarowanie zasobami w ramach działań administracyjnych (np. udostępnianie dokumentów online zamiast wydruk).

Na zajęciach przekazywanie będą uczniom informacje jak oszczędzać prąd, papier, itp. zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.

                                                     

5

  1. Udzielania wsparcia zaprzestaje się, gdy UP:
  • Zaprzestał uczęszczania do danej szkoły,
  • Zrezygnował/-a ze wsparcia z przyczyn osobistych lub zdrowotnych.
  1. Szkolni Opiekunowie Projektu informują Kierownika, a ten zobowiązany jest poinformować organizatora projektu o zaistnieniu okoliczności opisanych w ust. 1 pkt 1-2 nie później niż pięć dni roboczych od ich zaistnienia.

       6

 

Uczeń lub jego rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do udzielania organizatorowi projektu informacji służących monitorowaniu projektu, także innym instytucjom w celu monitoringu i ewaluacji .

 

Zatwierdzono: