Get Adobe Flash player

REGULAMIN REKRUTACJI – TŁUCHOWO

                                                                                                                            

                     Priorytet FEKP.08.00  Działanie FEKP.08.27  

                  ,, Podniesienie kompetencji kluczowych w nauczaniu na etapie szkoły podstawowej”

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich

dla Kujaw i Pomorza 2021- 2027

 

REGULAMIN  REKRUTACJI  DO  PROJEKTU

,, Podniesienie kompetencji kluczowych w nauczaniu na etapie szkoły podstawowej”

 

 

1

Informacje o projekcie

 

  1. Projekt  ,, Podniesienie kompetencji kluczowych w nauczaniu na etapie szkoły podstawowej realizowany jest przez Gmina Tłuchowo w partnerstwie z  firmą PANACEUM-OMEGA M.J. Wyborska ze środków Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 w ramach Działania FEKP.08.27.
  2. Projekt skierowany jest dla 280 uczniów z 2 PSP Gminy Tłuchowo oraz 44 nauczycieli tych szkół.
  3. Celem projektu jest podniesienie jakości i efektywności kształcenia ogólnego u 280 ucz, poprzez wsparcie dla ucz. przyczyniające się do wyrównywania szans edukacyjnych, zwiększenie dostępności i włączenia społecznego a także wsparcie dla 44 n-li dające podniesienie jakości kształcenia poprzez podnoszenie kompetencji oraz wsparcie dla 2 szkół podstawowych w Gminie Tłuchowo przyczyniające się do podniesienia efektywności kształcenia ogólnego poprzez poprawę jakości warunków kształcenia do 31.12. 2026.

 

2

Działania realizowane w ramach projektu

 

  1. Zajęcia z KK dla ucz.:

a) zajęcia dydaktyczno– wyrównawcze: matematyka, język angielski, niemiecki, przedmioty przyrodnicze

b) zajęcia rozwijające uzdolnienia : matematyka, język angielski, przedmioty przyrodnicze, zajęcia teatralno- taneczno- literackie(ekspresja kulturalna)

W ramach KK zaplanowano także : świadomość i ekspresję kulturalną , docenianie twórczego

wyrażania doświadczeń, uczuć oraz idei za pomocą rozmaitych środków wyrazu, m.in. literatury, sztuk teatralnych lub wizualnych. chęć pielęgnowania zdolności estetycznych poprzez wyrażanie siebie środkami artystycznymi, poprzez z. rozwijające umiejętności taneczne, umiejętność pisania różnych form wypowiedzi, umiejętności teatralne, umiejętność dyskusji na temat literatury i poezji

 

 c)TIK- nauka kodowania i programowania, robotyka; praktyczne posługiwanie się prog. użytkowymi, IT na zajęciach  matematyczno-przyrodniczych .

 

 Zaplanowano wsparcie z zakresu edukacji prozdrowotnej ( w tym działania prozdrowotne, układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej; higiena cyfrowa w kontekście użytkowania smartfonów) i ekologicznej( w tym wiedza o klimacie, w tym możliwość zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska).

Przy wspieraniu kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy ,,DigComp” Prowadzenie zajęć będzie odbywało się w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu.     

2.Zajęcia specjalistyczne  dla uczniów:

a) korekcyjno-kompensacyjne

b) logopedyczne

c) terapia pedagogiczna

d) zajęcia rozwijające zdolność uczenia się

e) zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

 

3.Doradztwo edukacyjno -zawodowe dla uczniów dotyczy realizacji działań z zakresu doradztwa zawodowego związanego z wyborem dalszych kierunków kształcenia oraz uwzględnieniem aktualnych potrzeb rynku pracy” Doradztwo edukacyjno-zawodowe na każdym poziomie edukacyjnym będzie uwzględniać perspektywę płci i przeciwdziałanie dyskryminacji płci, w tym stereotypom (np. zawody utożsamiane z płcią) w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz będzie wspierać wybór kariery w obszarze STEM, w tym przez kobiety.

 

Zajęcia mają na celu zniwelowanie zaburzeń i deficytów oraz wspomaganie rozwoju uczniów.

4. Zaplanowano wsparcie dla 44 nauczycieli w formie szkolenia:

a) Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” -podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych- 15 n-eli

b) Praca z uczniem zdolnym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych na zajęciach” 15 n-eli

c) Kompetencje wychowawcze – mediacja na linii nauczyciel-rodzic, nauczyciel – agresywny uczeń,; motywacja uczniów („pokolenia telefonów”), radzenie sobie ze stresem-15 n-eli.

 

Działania kompleksowe (3 typy):

1a. podnoszenie kompetencji kluczowych (cyfrowych, społecznych), społeczno-emocjonalnych,podstawowych, przekrojowych zielona lub cyfrowa transformacja, świadomość i ekspresja kulturalna

1c.edukacji włączającej, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych lub

edukacyjnych (w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć rozwijających umiejętności uczenia się, zajęć dyd.-wyr., zajęć specjalistycznych (porad,warsztatów)Rozp. MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno pedagogiczną w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

1d. działania wynikające z wychowawczej lub wspierającej funkcji szkoły (m.in. edukacja

prozdrowotna lub ekologiczna);

1e.doradztwa edukacyjno -zawodowego

2a, 2c podnoszenie kompetencji n-eli wychowawczych i zawodowych

3b.poprawę jakości warunków kształcenia

 

Realizacja projektu będzie zgodna ze ,,Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027″, m.in. w zakresie standardu:

-architektonicznego -budynki, w których będą się odbywały zajęcia/ szkolenia projektowe wyposażone są w podjazdy, pętle indukcyjne oraz elementy ułatwiające orientację w budynku -cyfrowego- strona internetowa jest zgodna ze standardem WCAG 2.1, wszystkie wytworzone dokumenty będą dostępne tj. zgodne z ww. standardami(m.in. tekst będzie wyrównany do lewej, czcionki bezszyfrowe, każde zdjęcie/grafika będzie posiadało tekst alternatywny)

 -informacja o projekcie -materiały informacyjne o projekcie(np. plakaty), dokumenty rekrutacyjne, będą przygotowane w sposób dostępny i będą( oprócz wersji papierowej) udostępnione również w wersji elektronicznej, zapewnione zostaną co najmniej dwa kanały komunikacji na linii beneficjent uczestnik/czka projektu( telefon, e-mail,spotkania osobiste/online). Barier równościowych wśród kobiet i mężczyzn w szkołach nie zdefiniowano. Mimo to zaplanowano działania zapewniające przestrzeganie zasady równości kobiet i mężczyzn, tak aby na każdym etapie realizacji projektu nie wystąpiły bariery równościowe: formułowanie niestereotypowych informacji, materiałów i działań, rekrutacja do projektu będzie prowadzona różnymi kanałami z poszanowaniem zasady równości kobiet i mężczyzn, szkolenia dla nauczycieli będą pozwalały na godzenie życia zawodowego i prywatnego uczestników projektu, tematyka równościowa zostanie włączona do zajęć/ szkoleń. Podział na K i M we wniosku odzwierciedla udział K i M wśród uczniów w szkołach oraz aktualną strukturę zatrudnienia nauczycieli. Pomiar kompetencji wg IV etapów. Wsparcie zaplanowane w projekcie jest uzupełnieniem przedsięwzięć szkół lub placówek oraz nie obejmuje działań w tym samym zakresie (co do ucz. i form wsparcia) realizowanych poza projektem i finansowanych z innych źródeł.

 

3

Beneficjenci projektu

 

Projekt jest skierowany dla 280 uczniów ( K 135 i M 145 )i 44 n-li tych SP( 42K i 2M)

tych 2 szkół dla, których organem prowadzącym jest Gmina Tłuchowo. Projekt jest odpowiedzią na problemy z jakimi spotykają się uczniowie i ich nauczyciele.

4

Rekrutacja do projektu

 

Rekrutacja do projektu odbędzie się w poszczególnych szkołach objętych wsparciem. Dokumentem, na podstawie którego zostanie stwierdzona kwalifikowalność podmiotu uprawniająca go do udziału w projekcie, tj.: wydruk z Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych. Rekrutacja będzie prowadzona w tym samym czasie w 2 SP, objętych wsparciem projektowym tj.  PSP Tłuchowo i PSP Mysłakówko ( termin wrzesień 2024 , wrzesień 2025, uzupełniająca w razie potrzeby na bieżąco w trakcie projektu ). Informacje o rekrutacji na stronie internetowej partnera oraz stronach szkół lub na tablicach ogłoszeń w SP biorących udział w projekcie. Informację zgodna z wytycznymi w tym RODO. Za rekrutację w szkołach odpowiada SZKOLNY OPIEKUN PROJEKTU ( SOP ) i KIEROWNIK PROJEKTU.  W każdej szkole zostanie zorganizowane spotkanie rekrutacyjne, w trakcie którego omówiona zostanie również zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Każdy uczeń zainteresowany udziałem w projekcie będzie mógł przyjść na spotkanie rekrutacyjne. Dokumenty rekrutacyjne będą dostępne na spotkaniach rekrutacyjnych i online. Uczniowie biorący udział w spotkaniach rekrutacyjnych dowiedzą się jakie formy wsparcia oraz zadania zostały przewidziane w projekcie. Utworzona zostanie lista uczestników projektu oraz lista rezerwowa w przypadku potrzeby jej utworzenia .

 

Kryteria rekrutacji:

  1. Kryteria kwalifikacyjne do projektu: – osoby mieszkające w rozumieniu Kodeksu cywilnego lub pracujące lub uczące się na terenie województwa kujawsko-pomorskiego:
  2. a) uczniowie z danej szkoły – zaświadczenie ze szkoły/placówki objętej wsparciem;
  3. b) nauczyciele – zaświadczenie o zatrudnieniu;
  4. Na zajęcia dla uczniów: Dyrektorzy szkół dokonają wyboru uczestników projektu na poszczególne zajęcia, w szczególności na podstawie informacji uzyskanych od wychowawców, nauczycieli, specjalistów prowadzących zajęcia z uczniami ;
  5. szkolenia dla n-li – na podstawie opinii dyrektora uzasadniającej potrzebę dla na-la .

 

 Projekt będzie realizowany zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Będzie uwzględniał takie działania jak:

– oszczędne gospodarowanie zasobami (energia elektryczna, woda, itp.),

– stosowanie do wydruku papieru pochodzącego z recyklingu,

– racjonalne gospodarowanie zasobami w ramach działań administracyjnych (np. udostępnianie dokumentów online zamiast wydruk).                                                                        Na zajęciach przekazywanie będą uczniom informacje jak oszczędzać prąd, papier, itp. zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.

5

 

  1. Udzielania wsparcia zaprzestaje się, gdy UP:
  • Zaprzestał uczęszczania do danej szkoły,
  • Zrezygnował/-a ze wsparcia z przyczyn osobistych lub zdrowotnych.

 

  1. Szkolni Opiekunowie Projektu informują Kierownika, a ten zobowiązany jest poinformować organizatora projektu o zaistnieniu okoliczności opisanych w ust. 1 pkt 1-2 nie później niż pięć dni roboczych od ich zaistnienia.

6

 

Uczeń lub jego rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do udzielania organizatorowi projektu informacji służących monitorowaniu projektu, także innym instytucjom w celu monitoringu i ewaluacji .

 

Zatwierdzono: